Nadopujte svůj mozek energií, dejte mu ty správné živiny

Většinou se zajímáme hlavně o to, jakou stravu jíme vůči naší postavě a našemu srdci. Ale co potřebuje k tomu, aby správně fungoval, náš mozek? Vlastně je toho poměrně hodně.
česnek na prkýnku
1.       Česnek
Zdá se vám to zvláštní? Je pravda, že česnek je nejlepší proti boji s jakýmikoliv bakteriemi. Je také velmi dobrý, pokud vás trápí nějaká viróza, ale také vám může pomoci, pokud trpíte na vysoký krevní tlak nebo jiné kardiovaskulární potíže. Mnoho vědců se také přiklání k názoru, že česnek může být jednou z nejdůležitějších surovin v prevenci proti nejrůznějším nemocem, od Alzheimerovy choroby až po některé druhy rakoviny. Česnek také podporuje schopnost se soustředit a lépe učit, navíc vědci tvrdí, že některé složky česneku podporují vznik serotoninu, který je důležitý pro kritické myšlení.

2.       Špenát
Pamatujete pepka námořníka? Nejenom že mu po špenátu narostly svaly, ale také byl schopen kriticky přemýšlet a být sebevědomý. To proto, že špenát obsahuje B12 a B6 vitamíny, které podporují správnou funkci mozku. Špenát může pomoci proti depresím a úzkostným stavům. Stejně jako česnek podporuje soustředění.
ovocné bobule
3.       Borůvky, maliny, jahody a ostružiny
Tyto bobule obsahují antioxidanty, které pomáhají chránit buňky v mozku. Podporují průtok krve, zlepšují paměť, a samozřejmě pomáhají proti stárnutí mozku. Navíc sladká chuť pomáhá vyvolávat pocit štěstí. Borůvky navíc podporují paměť a ostružiny podle studie zlepšují stabilitu metabolismu.
krájená zelenina
4.       Kurkuma
Slyšeli jste někdy název tohoto koření? Jedná se skoro o zázrak. Podle vědců může pomoci proti rakovině zažívacího traktu nebo krve. Některé studie také prokázaly, že kurkuma může sloužit jako prevence proti Alzheimerově chorobě. Také se zdá, že kurkuma dokáže zlepšovat některé mozkové funkce, jako je soustředění, ale také dlouhodobá paměť. Kurkuma také podporuje tvorbu mozkových buněk.

Summary
Nadopujte svůj mozek energií, dejte mu ty správné živiny
Share