Premenstruační syndrom

Určitě se mnou budou mnohé ženy souhlasit, když řeknu, že to mají na světě v některých věcech těžší. Dříve se muži oháněli vojnou a následnými povinnými vojenskými cvičeními. Dnes jsou toho ušetřeni. Ženám ale jejich potíže zůstaly a už se na tom asi nic nezmění. Jednou z takových potíží je PMS.
·        Podle posledních studií trpí premenstruačním syndromem každá sedmá žena.
·        Některá je v těchto dnech doslova vyřazena z normálního života.
bolest v zádech
Jak poznat, jestli právě ty naše obtíže nejsou PMS? Prvním ukazatelem je, že se potíže začnou objevovat ve druhé polovině menstruačního cyklu. Což znamená, že přicházejí čtrnáct dní po prvním dnu menstruace a po dvou dnech opět odezní. Problémů je celá řada a jeden nepříjemnější než druhý.
a)      Problémy s trávením– žaludek „jako na vodě“, zácpa, průjem, nadýmání.
b)      Bolesti hlavy, zad, kloubů, svalů– podobně, jako když se o Vás pokouší nějaký chřipkový virus.
c)     Otoky rukou nebo nohou.
úder pěstí

Trpí i psychika

Příznaky PMS nejsou ale jen fyzického rázu. Potrápit může i naši psychiku. Žena je neobvykle unavená nebo podrážděná. Výjimečné nejsou ani sklony k depresivním stavům a problémy se soustředěním. Dalším projevem jsou výkyvy nálad.
·        Premenstruační syndrom může jít tak daleko, že může i zhoršit některé nemoci.
·        Ohroženy jsou zejména ty ženy, které trpí astmatem, migrénami, alergií nebo epilepsií.
Větší skupinu žen, které trpí PMS, tvoří ty, které už prodělaly alespoň jedno těhotenství. Pokud měly po porodu deprese, mají velkou šanci, že se budou s PMS potýkat. Někdy si může žena pomoci od těchto nepříjemných stavů sama. Lékaři doporučují hlavně pohyb – rychlou chůzi, běh, jízdu na kole. Výborným prostředkem je také plavání. Je ale potřeba zařadit tyto aktivity do života každý den. Bylo by pošetilé si myslet, že budu cvičit dva dny v měsíci a problémy odezní. Důležitá je i vyvážená strava, ve které by neměly chybět luštěniny, ovoce a zelenina.  

Summary
Premenstruační syndrom
Share